För er arbetsgivare som är föräldrasmarta i praktik och attityder och redo för en Föräldrasmart®-säkring av företaget, med ökad extern kommunikation kring initiativet (som en del i ert totala arbetsgivarerbjudande/EVP).
Redo för…
Se rekommendationer för Mognadsnivå 2, med följande tillägg:
Analys & strategi – exempel:
- Årlig uppföljning av Föräldrasmart-utveckling på de 4 FS-nivåerna – från attityder till KPI:er
- Föräldrasmart®-märkning av företaget/organisationen vid indikationer på utveckling och långsiktighet
- Employer Branding-strategi för kampanj, extern kommunikation och PR kring utmärkelsen, som ett tillägg i ert EVP (i samarbete med EB-ansvarig hos er, ev EB-byrå ni anlitat alt en av våra EB-partners.)
- Möjlighet till ranking bland andra Föräldrasmarta företag
- Förebilds-aktiviteter: spridning av goda exempel från företaget
Kurser och aktiviteter – forts och uppföljning av följande ex på insatser:
- Föräldrasmart Ledarskap – som en del i internt ledarprogram alt enstaka seminarier, workshops, kurser (Train-the-trainer-upplägg i större org, även online-upplägg)
- Internt program för föräldralediga (att driva själva på sikt) alt rek om externa program
- Lunch-träffar/workshops vid nystart efter f-ledighet (som ovan)
- Coaching för ledare och medarbetare (ind + grupp)
- PrioHjul-licensiering för ledare och medarbetare